krb.
“Je eigen nieuws verwaarloos je vaak”




Tientallen mensen kwamen afgelopen week naar Krb. communicatie in Barneveld voor het uitwisselen van ervaringen en opdoen van kennis over PR. Krb-adviseurs Annette Schuiteman en Henrica de Vries inspireerden de deelnemers met spraakmakende voorbeelden en praktische tips.

Centraal stond de vraag wat nu eigenlijk nieuws is en hoe je zelf als bedrijf of organisatie in het nieuws kunt komen. De adviseurs gingen in op het verschil tussen adverteren en free publicity – die niet altijd gratis is. Verder werd ingezoomd op het schrijven en versturen van een effectief persbericht. “Heel erg waardevol”, vertelt Jan van de Ruitenbeek van incassobureau IM Nederland. Naast de interactie heb ik een paar goede tips gekregen waar ik wel wat mee kan in de praktijk.”

“Wat ik heel fijn vond, is dat eerst de context is geschetst, met vragen zoals: ‘Wat is je doel? Wat wil je bereiken? Hoe ga je het aanpakken?'” zegt deelnemer Marja Maassen-van den Brink van HR-bureau SZamen. “In het tweede deel van de sessie zijn daar ook concrete actiepunten aan gekoppeld.” Piet van der Sluys is blij met de praktische tools die hij heeft meegekregen voor de PR van zijn nieuw gestarte bedrijf Novilla, voor het styleren en fotograferen van interieurs. “Heel zinvol, hier kunnen we wat mee.” Dat beaamt Kees Geelen, directeur van de Bedrijfsartsengroep. “Wat ik heel leuk vond vandaag is om de focus te krijgen op hoe je dit nu doet. Even goed de aandacht voor je eigen marketing , je eigen nieuws, je eigen bericht. Want dat verwaarlozen we vaak.”

Barneveld Amersfoortsestraat 18, 3772 CJ
Kees Vlot (06) 1371 8861
Houten Papiermolen 30, 3994 DK
Jurjen Procee (06) 5096 5705
Den Haag Lulofsstraat 55, 2521 AL
Daniël Ros (06) 2279 2907
telefoon (0342) 40 34 90
e-mail info@krbcommunicatie.nl
kvk 08129301
leveringsvoorwaarden | privacy