krb.
Marketing op rolletjes




Het verplaatsen van winkelwagens, ziekenhuisbedden en rolcontainers is een tijdrovende, lastige en vaak ook ergonomisch onverantwoorde klus. Movexx International B.V. vertaalt deze uitdaging naar een creatieve oplossing: compacte elektrotrekkers die alles wat wielen heeft, in beweging kunnen brengen. Movexx vroeg Krb te adviseren en te assisteren bij het ontwikkelen van een strategisch marketingplan. Samen met de verantwoordelijke uit het bedrijf namen we de bedrijfstak, de afnemers en de concurrentie onder de loep om te komen tot een stevige strategie voor 2018.

Het bedrijf:

Movexx International B.V. is producent en leverancier van elektrotrekkers. De ontwikkeling en productie wordt volledig in eigen beheer gedaan. Met de compacte en gebruiksvriendelijke elektrotrekkers kunnen rolcontainers en andere rollende karren eenvoudig en zonder lichamelijke belasting van a naar b kunnen worden verplaatst. Uniek aan de trekker is de haak, die mogelijk maakt dat de machine in alle markten inzetbaar is. Alles wat wielen heeft, brengt Movexx in beweging.

De vraag:

We ondernemen van alles op het gebied van communicatie en marketing maar we missen de samenhang. Hoe brengen we onze marketingactiviteiten op een hoger plan? Help ons met het opstellen van een strategisch marketingplan.

Onze aanpak:

Het proces om te komen tot een strategisch marketingplan bestaat uit verschillende fases.
We onderscheiden:
Analyse
Strategievorming
Uitvoering
Evaluatie

Voordat er een kan worden geschreven, begin je met een interne en externe analyse. Samen met de verantwoordelijke voor de marketing kijkt de adviseur van Krb naar de missie en de visie van het bedrijf. Daarna nemen we achtereenvolgens de bedrijfstak, de afnemers en de concurrentie onder de loep.
Vanuit de analyse stellen we de te volgen strategie op. Welke trends spelen er in de markt? Op welke sectoren gaat Movexx zich richten? Worden er nieuwe machines ontwikkeld? Het antwoord op dit soort vragen geeft richting aan de te volgen marketingstrategie.

Als de strategie staat, is het tijd voor de implementatie. Passend bij de doelstellingen uit het strategische marketingplan, kunnen uitingen en campagnes worden uitgewerkt. Om de impact van de marketingactiviteiten te achterhalen, is een goede effectmeting van belang. Krb kan naast projectmanagement ook adviseren en ondersteunen bij het monitoren van campagnes.

Tot slot vindt een evaluatie plaats. Hebben we de beoogde doelstellingen behaald? Zijn we binnen het budget gebleven? Zijn er onvoorziene ontwikkelingen geweest? Op basis van de evaluatie kan de strategie voor het nieuwe jaar weer worden bijgesteld.

Iets voor uw bedrijf?
Henrica de Vries | Adviseur marketing & communicatie
hdevries@krbcommunicatie.nl  06 39 01 09 10

Barneveld Amersfoortsestraat 18, 3772 CJ
Kees Vlot (06) 1371 8861
Houten Papiermolen 30, 3994 DK
Jurjen Procee (06) 5096 5705
Rotterdam Annastraat 2bc, 3062 KA
Gea Gort (06) 2821 3373
telefoon (0342) 40 34 90
e-mail info@krbcommunicatie.nl
kvk 08129301
leveringsvoorwaarden | privacy