krb.
TU/e Uitgelicht




Een van de hoogtepunten dit jaar was voor Krb. het winnen van de pitch van de Wervingsdagen van Technische Universiteit Eindhoven (TU/e). Het comité Wervingsdagen zet jaarlijks een groot carrière-evenement neer, waarvoor Krb. het winnende concept heeft uitgewerkt. We ontwikkelden een campagne waarin – hoe kan het ook anders – lampen de hoofdrol spelen. De overstijgende slogan ‘Light up your future’ hebben we tekstueel en visueel omgewerkt per evenement en toegepast op tal van uitingen. We laten zien hoe een doordacht concept bijdraagt aan effectieve communicatie, waarbij hoofduitingen en sub-uitingen elkaar versterken door eenheid in verscheidenheid.

De organisatie:

De Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) is een onderzoeksuniversiteit, gespecialiseerd in engineering science & technology. De TU/e is een middelgrote universiteit met veel internationale contacten en goede relaties met vooraanstaande high tech bedrijven. Het comité Wervingsdagen zet jaarlijks een groot carrière-evenement neer. Het comité bestaat dit jaar uit acht studenten die verschillende studierichtingen vertegenwoordigen.

De vraag:

Het evenement heeft als doel studenten aan een stageplek of baan te helpen die het beste bij hen past. De Wervingsdagen bestaan uit drie pijlers:

Trainingsdagen: Skill Sessions
Tijdens de Skill Sessions kunnen studenten een week lang vrijwel kosteloos workshops doen en lezingen volgen. Zo kunnen ze verschillende competenties verbeteren die noodzakelijk zijn in het bedrijfsleven.

Bedrijvendagen: Career Expo
Tijdens de Bedrijvendagen presenteren ruim honderd bedrijven zich met stands aan alle TU/e-studenten. De Bedrijvendagen zijn voor TU/e-studenten een unieke kans om in korte tijd veel verschillende bedrijven te leren kennen.

Gesprekken: Interviewing
Days Tijdens de Interviewing Days kunnen studenten één-op-één gesprekken voeren met één of meerdere van de zeventig aanwezige bedrijven of deelnemen aan een bedrijfslunch of –diner.

 

Krb. communicatie is samen met drie andere bureaus door de Wervingsdagen geselecteerd voor een pitch. De vraag was een aanprekend concept uit te werken voor de promotie van de Wervingsdagen 2017-2018.

Onze aanpak:

Krb. heeft een concept ontwikkeld, waarbij een overstijgende stijl met variaties wordt toegepast op de drie evenementen. Zo kan zowel campagne worden gevoerd voor de Wervingsdagen als geheel als voor de afzonderlijke evenementen.

De overall uiting heeft de slogan ‘Light up your future.’ Visueel zie je daaronder een spaarlamp. De slogan is gekozen omdat het gaat om de toekomst van studenten, die tijdens de evenementen ideeën kunnen opdoen. Daaraan refereert ook de lamp, die de slogan visualiseert. Er gaat letterlijk een lampje branden. Natuurlijk hoort de term ‘light’ en de lamp ook bij de lichtstad Eindhoven en de technologische ontwikkeling die de stad, met name dankzij Phillips, heeft doorgemaakt.

‘Light up’ betekent verder ‘geef iets een oppepper.’ Dat maakt de slogan multi-inzetbaar. Het zelfde geldt voor de lamp. Bij alle evenementen gaat het immers om ideeën opdoen voor de toekomst na je studie. Daarom is gekozen voor de volgende slogans:

Voor de Skill Sessions: Light up your soft skills

Voor de Career Expo: Light up your career

Voor de Interviewing Days: Light up your job options

De opvallende titel en het dito beeld trekt de aandacht naar de uitingen en nodigt uit tot lezen. Door de heldere kleuren valt de campagne goed op. Door beeld- en kleurgebruik per evenement te onderscheiden, ontstaat er herkenbaarheid die belangrijk was voor de opdrachtgever.

Na akkoord op het concept, heeft Krb. een complete beeldlijn uitgedacht voor de verschillende uitingen. Een adviseur van Krb. heeft samen met een fotograaf op locatie passende foto’s gemaakt met vertegenwoordigers van verschillende studentenverenigingen. Daarbij is steeds een specifieke lamp gebruikt, die kenmerkend is voor de betreffende studierichting. Naast fotografie heeft Krb. vervolgens ook het ontwerp en de opmaak van diverse uitingen verzorgd, zoals posters, gidsen, programmaboekjes, banieren en een plattegrond.

Barneveld Amersfoortsestraat 18, 3772 CJ
Kees Vlot (06) 1371 8861
Houten Papiermolen 30, 3994 DK
Jurjen Procee (06) 5096 5705
Rotterdam Annastraat 2bc, 3062 KA
Gea Gort (06) 2821 3373
telefoon (0342) 40 34 90
e-mail info@krbcommunicatie.nl
kvk 08129301
leveringsvoorwaarden | privacy