Employer branding.

Vacaturewerving: hoe doe je dat?

De arbeidsmarkt kent krapte. Hoe spring jij er dan tussenuit met jouw vacature? En hoe bereikt jouw vacature de juiste mensen? Moeilijke termen en strategieën vliegen je om de oren. We leggen het je graag uit.
KRB Myrthe Kees
Employer branding

Employer branding, wat is dat eigenlijk?

Employer branding is het vaststellen van jouw waardepropositie als werkgever. Simpel gezegd: wie ben jij als werkgever, en waarom zou iemand graag bij jou willen werken? Dit wordt vastgesteld op basis van hoe jouw organisatie in elkaar steekt, én minstens zo belangrijk: wie jouw doelgroep is.

 

Je wilt immers de juiste werknemers aantrekken.

Opvallen als werkgever

1
Een uniek creatief concept zorgt ervoor dat het oog van potentiële werknemers valt op de vacature. Dit zal niet iedereen opvallen, maar dat is niet erg. Het valt juist de mensen op die passen in jouw doelgroep. En dat is het doel: niet de focus op kwantiteit aan leads, maar kwalitatieve leads.

Leadgeneratie

2

Die leads waar we het over hebben worden gegenereerd door het juist targetten van de doelgroep in combinatie met professionele monitoring van de campagnes. Met deze leads kan jij vervolgens aan de slag.

Resultaat

3

Hier kunnen we kort over zijn: de aanpak levert waardevolle sollicitanten op. Waardevol betekent in dit geval óók dat de sollicitanten passen bij de identiteit van de organisatie. En dat is dan weer heel belangrijk voor een succesvolle lange termijn relatie tussen bedrijf en werknemer.
KRB spreekkamer
Stel jouw werkgeversidentiteit vast

Waardepropositie

Het allerliefst heb je natuurlijk direct een ijzersterke campagne staan, waaruit voor jou waardevolle leads ontstaan. Maar, wil je een succesvolle campagne, dan is het belangrijk om te starten vanuit de kern: jouw organisatie.

Jouw werkgeversidentiteit vormt de basis voor de communicatie-uitingen. We onderzoeken de kern van de organisatie door in gesprek te gaan. We gaan op zoek naar hetgeen jij potentiële werknemers te bieden hebt.

De identiteit van de organisatie als basis nemen, maakt dat de leads van hogere waarde zullen zijn: de potentiële werknemers passen dan namelijk écht bij jou.

Strategische communicatie

Wie is jouw doelgroep? Deze vraag staat centraal bij het opstellen van een strategisch communicatieplan voor jouw vacaturewerving. We hebben al gezien wie jij bent als werkgever, maar willen ook onderzoeken wie jouw potentiële werknemers zijn.

Passend bij de doelgroep, bepalen we de inhoud van de boodschap die we willen gaan vertellen. Deze boodschap vertalen we in pakkende teksten en een originele visuele uiting, die samen het creatief concept vormen. Doordat de identiteit van jouw organisatie én de doelgroep helder zijn, zal het creatief concept inhoudelijk aanspreken en echt uniek zijn.

Logo outline element_blauw
Zo genereer je leads

Vacature campagnes

Op het moment dat de vacaturecampagnes daadwerkelijk gaan draaien, wil je dit niet zomaar via zoveel mogelijk kanalen doen. Dit vergroot de kans dat je budget investeert in een kanaal waar de doelgroep zich misschien helemaal niet bevindt. Dat is zonde.

Het is dus belangrijk om goed te kijken welke kanalen jouw doelgroep gebruikt. Vervolgens zetten we hier budget op in. Dit zorgt voor waardevollere leads en dat vergroot dan weer de kans dat jouw vacatures worden vervuld!

 

Zullen wij jou een voorbeeldcasus laten zien van hoe wij employer branding hebben ingezet voor één van onze klanten en wat de resultaten hiervan waren?

Laat je gegevens achter via onderstaand formulier, en we sturen je de casus toe.