krb.
portfolio

 

Klantvraag:

In onze organisatie worden meerdere logo’s gebruikt door verschillende collega’s; we willen hier graag één lijn in trekken en naar buiten treden met een eenduidige huisstijl.

 

Onze oplossing:

We bespreken met elkaar wat de huidige bedrijfsmissie is en daarbij aansluitende merkidentiteit van Groenendijk Onderwijsadministratie inhoudt. De uitkomsten van dit inspiratiegesprek, vormen de basis voor het nieuw te ontwikkelen logo. De mogelijkheden zijn eindeloos: van een subtiele modernisering tot een volledig nieuw logo. De consequenties die beide uitersten hebben, wegen we af om tot een stappenplan te komen dat specifiek voor jullie als bedrijf het beste is. Uiteindelijk is er voor Groenendijk een compleet nieuw logo ontwikkeld, welke doorgevoerd wordt in alle communicatiemiddelen.

Klantvraag:

Hoe vergroten we onze zichtbaarheid én herkenbaarheid bij onze (potentiële) klanten, professionals en kerndeskundigen?

 

Onze oplossing:

Tijdens één van de inspiratiesessies met Bedrijfsartsengroep, was er in eerste instantie behoefte aan een nieuwe website. Krb. heeft het wat breder uitgedacht, omdat een website niet op zichzelf staat, maar het onderdeel is van een complete communicatiemiddelenmix. Allereerst hebben wij een nieuw logo ontwikkeld en een professionele, eenduidige huisstijl neergezet vanuit een nieuw creatief concept. De stap naar een nieuwe website is op deze manier sneller gemaakt. We hebben alle fases uit dit traject voor de website full-service uitgevoerd: nieuwe content, een complete fotoshoot met het team, het ontwerp en de technische realisatie. Het eindresultaat: een modern, herkenbaar & betrouwbaar gezicht voor Bedrijfsartsengroep.

Klantvraag:

Hoe ‘vertalen’ we ons beleidsplan naar concrete acties en efficiënte communicatie?

 

Onze oplossing:

CGMV heeft met allerlei ontwikkelingen, kansen en uitdagingen te maken. Op het gebied van werk en inkomen is het onrustig, zowel voor werkgevers als voor werknemers. Onder meer door de naweeën van de crisis, de hoge werkeloosheid en toenemende regeldruk rond de arbeidsmarkt, is de behoefte aan een deskundige partner groot. Tegelijkertijd gaan mensen niet meer automatisch een verbinding aan op basis van een lidmaatschap. Al deze facetten verwerken we in een strategisch plan om de communicatiekracht van vakorganisatie CGMV te vergroten. Na een periode van advies en planvorming, volgt naar verwachting in de tweede helft van 2016 een campagne om de kernboodschap van CGMV volop bekendheid te geven.

Klantvraag:

Hoe kunnen jullie ons helpen de kwaliteit van onze communicatiemiddelen beter te waarborgen?

 

Onze oplossing:

Op basis van een zogenaamd ‘urenabonnement’, werken we aan uiteenlopende communicatieprojecten. Met deze manier van werken kunnen de mensen van Hellemans Consultancy de aandacht richten op hun core business, terwijl wij kleine en grotere vragen op het gebied van communicatie oppakken. Denk hierbij aan advertenties, productleaflets en het verzorgen van referentie-interviews, maar ook aan een omvangrijk project als de complete vernieuwing van de website. We spreken met elkaar af hoeveel uur er per maand beschikbaar is, waardoor het niet nodig is tussendoor steeds over begrotingen te praten. Doordat we elkaar regelmatig spreken, verloopt de samenwerking soepel en zijn de lijnen kort.

Klantvraag:

We starten een coöperatie. Verzorgen jullie een aansprekend logo en professionele huisstijl?

 

Onze oplossing:

We bespreken met elkaar waar een logo voor de coöperatie aan moet voldoen. Welke uitstraling moet het logo hebben? Zijn er bepaalde kleuren die goed passen bij jullie business? Op basis van deze intake, werken we voorstellen uit. In overleg finetunen we het ontwerp. Als het logo akkoord is, verzorgen we ook het ontwerp van de huisstijlmiddelen. De inhoudelijke informatie over de werkwijze van Cooperatie Inkoopcombinatie LED Lighting verwerken we in een leaflet die jullie achter kunnen laten bij potentiële nieuwe partnerorganisaties.

Klantvraag:

We hebben niet altijd voldoende mankracht op communicatie. Kunnen jullie ons versterken?

 

Onze oplossing:

We zijn flexibel in onze dienstverlening. In de periode dat er tijdelijk niemand in dienst was op communicatie, verzorgden we een interim-traject, zodat alle interne en externe communicatieprojecten konden blijven lopen. Op directieniveau geven we communicatie-advies, bijvoorbeeld over het verder professionaliseren van de Vriendenstichting.

Voor het videoproject over de toekomst van De Rozelaar verzorgden we het script, de voorbereidingsgesprekken met alle betrokkenen en de regie en productie op de opnamedagen. Ook de redactie, vormgeving en realisatie van het relatiemagazine is bij ons in goede handen.

Klantvraag:

We willen een impuls geven aan de werving van donateurs en zakelijke sponsors. Wat kunnen jullie voor ons betekenen?

Onze oplossing:

Na een intake schrijven we een adviesdocument communicatie en fondsenwerving voor jullie. Hierin bespreken we hoe de werfkracht van de huidige middelen vergroot kan worden en welke aanvullende middelen we jullie adviseren te (laten) ontwikkelen. Uiteraard hebben we ook de expertise en mankracht in huis om jullie te faciliteren bij de uitvoering van dit plan. We werken gedurende dit traject samen met de communicatieafdeling van de CHE, omdat Stichting Steunfonds CHE weliswaar een eigen profilering heeft, maar toch ook duidelijk met de CHE verbonden is.

 

Klantvraag:

We willen met ons team van relatiemanagers nadenken over onze propositie. Kunnen jullie hierin de leiding nemen?

Onze oplossing:

We stellen een interactief programma op voor een teamdag met alle relatiemanagers. Gezamenlijk gaan we aan de slag met jullie waarde-propositie. Ter voorbereiding zijn we benieuwd naar jullie elevator pitches. Hoe presenteren jullie MissieNederland? Om tot de waarde-propositie te komen, duiken we onder meer in jullie klantsegmenten. Waar lopen jullie (potentiële) deelnemers tegenaan en wat heeft MissieNederland te bieden aan ‘pain relievers’ en ‘gain creators’? Na de teamdag gaan wij met jullie input aan de slag om te komen tot een heldere formulering van jullie waarde-propositie.

Barneveld Amersfoortsestraat 18, 3772 CJ
Kees Vlot (06) 1371 8861
Houten Papiermolen 30, 3994 DK
Jurjen Procee (06) 5096 5705
Rotterdam Annastraat 2bc, 3062 KA
Gea Gort (06) 2821 3373
telefoon (0342) 40 34 90
e-mail info@krbcommunicatie.nl
kvk 08129301
leveringsvoorwaarden | privacy