Home / Positionering

Positionering

Pole position in het brein

Laten we eerlijk zijn: het menselijk brein heeft wel wat meer aan het hoofd dan uw reclameboodschap. En heeft deze weten binnen te dringen, dan zullen de hersenen razendsnel uw merk, product of dienst vergelijken met die van uw concurrenten. In de strijd om het brein is het belangrijk dat u zich scherp positioneert. Uit uw positionering vloeit meestal een kernachtige propositie voort.

Even een stukje theorie: een positionering verbindt aan een product, dienst of merk een verzameling kenmerken en eigenschappen die in het hoofd van klanten een eigen plaats geeft ten opzichte van concurrerende producten of diensten. In de praktijk van alledag gaat het er dus om een uitgesproken eigen positie te verwerven en dan in Formule-1 termen: een pole position.

Om tot die positionering te komen is een aantal sessies nodig, vaak twee of drie. Een team van Krb. gaat in gesprek met medewerkers binnen uw organisatie. Ook een sessie met uw klanten kan helpen bij het opstellen van de positionering. De opbrengst van de sessies wordt nauwkeurig vastgelegd is een positioneringsdocument. Dit is tevens het vertrekpunt bij het kiezen van beeldtaal en fotografie voor uw communicatie.

Uw voordeel?

Onderscheidend vermogen ten opzichte van concurrenten is het belangrijkste pluspunt. Tegelijk geeft een duidelijke positionering ook helderheid bij eigen medewerkers, klanten en prospects. Een scherpe positionering is ook van waarde bij de werving van nieuwe medewerkers.

Gewoon eens sparren over uw positionering? Bel Kees Vlot 06 1371 8861 (Barneveld), Jurjen Procee 06 5096 5705 (Houten), Daniël Ros 06 2279 2907 (Den Haag) of John Olsen 06 2471 7734 (Amsterdam). Of laat uw contactgegevens achter met het formulier hieronder.