Profilering gaat over het onderscheid tussen uw merk, product of dienst en die van concurrenten in de branche. U kiest een eigen profiel dat herkenbaar is voor zowel interne als externe doelgroepen. De bedoeling is dat u door een scherpe profilering een brain position verwerft in het hoofd van potentiële klanten. Hoe hoger uw positie in het brein, hoe groter de kans dat consumenten en zakelijke klanten u zullen kiezen. Profilering is in feite hetzelfde als positionering.
Een profilering verbindt aan een product, dienst of merk een verzameling kenmerken en eigenschappen die ze in het hoofd van klanten een eigen plaats geeft ten opzichte van concurrerende producten of diensten. In de praktijk van alledag gaat het er dus om een uitgesproken eigen positie te verwerven door het verschil met concurrenten duidelijk te maken.
Om tot die profilering te komen is een aantal sessies nodig, vaak twee of drie. Een team van Krb. gaat in gesprek met medewerkers binnen uw organisatie. Ook een sessie met uw klanten kan helpen bij het opstellen van uw profiel. De opbrengst van de sessies wordt nauwkeurig vastgelegd is een profileringsdocument. Dit is tevens het vertrekpunt bij het kiezen van beeldtaal en fotografie voor uw communicatie.
Onderscheidend vermogen ten opzichte van concurrenten is het belangrijkste pluspunt. Tegelijk geeft een duidelijke profilering ook helderheid bij eigen medewerkers, klanten en prospects. Een scherpe profilering is ook van waarde bij de werving van nieuwe medewerkers.
Gewoon eens sparren over uw profilering? Bel Kees Vlot 06 1371 8861 (Barneveld), Daniël Ros 06 2279 2907 (Den Haag) of Roland de Lange 06 2493 8566 (Dordrecht). Of laat uw contactgegevens achter met het formulier hieronder.