In het hart van Barneveld zit Hooijer Makelaardij, een klein, persoonlijk en gepassioneerd bedrijf. Eigenaresse Colinda Hooijer stond voor een uitdaging: meer regionale naamsbekendheid. KRB ontwikkelde een campagne met Colinda in de hoofdrol, die maakten van haar een heuse BBM’er: Bekende Barneveldse makelaar.
Klantcase.
Hooijer Makelaardij
BBM’er: Bekende Barneveldse Makelaar.
De uitdaging
Colinda Hooijer wilde haar makelaardij dieper verankeren in het collectieve Barneveldse geheugen. Ze zocht naar een manier om dit te boosten. Haar authentieke werkwijze en persoonlijkheid moesten leidraad zijn in de content.
De oplossing
Met de focus op de lokale gemeenschap van Barneveld koos KRB voor een drie maanden durende social mediacampagne. De doelgroep: iedereen in Barneveld die overweegt hun huis te verkopen. De campagne bestaat uit een combinatie van foto- en videomateriaal. De advertenties leggen de focus op de promoten van het te koop zetten van de woning bij Hooijer Makelaardij. Daarnaast zijn er twee video's opgenomen van Colinda Hooijer. Geen studio-opzet, geen script, maar 'gewoon' Colinda in actie, die in haar eigen woorden en in haar eigen werkomgeving zichzelf introduceert.
De campagne loopt zeer succesvol: bij één van de video's was de clickthrough rate maar liefst 10%. We kunnen dus stellen dat de naamsbekendheid van Hooijer Makelaardij een geweldige boost heeft gehad.
Meetbare resultaten
Social media
Online marketing
Slimme targeting
Bedrijfsfilm
Doeltreffende beelden