Klantcase.
De Meerwaarde Barneveld
De Meerwaarde op de kaart als werkgever
De uitdaging
Bij middelbare school De Meerwaarde in Barneveld speelde een uitdaging: docenten werven zodat het lesrooster gevuld kan worden. Hoe zorg je ervoor als school dat elke klas volgend schooljaar weer zijn lessen kan volgen? KRB had hier wel ideeën bij!
Het einde van het schooljaar is weer in zicht. Voor veel scholen betekent dit veel uitdagingen. Het afnemen van de laatste examens, het maken van de planning voor het volgende cursusjaar, maar ook het aantrekken van personeel voor na de zomervakantie. Bij middelbare school De Meerwaarde in Barneveld speelde de volgende vraag: Hoe zorg je ervoor als school dat elke klas volgend schooljaar weer zijn lessen kan volgen? KRB had hier wel ideeën bij!
De Meerwaarde liep ertegenaan dat het lastig is om genoeg docenten te vinden voor elk vak. Daarnaast was de tijd beperkt: in 3 maanden tijd moest elke vacature vervuld zijn. Onmogelijk?
De oplossing
Zeker niet! KRB is begonnen met de employer branding van De Meerwaarde: want waarom wil je als docent zo graag bij De Meerwaarde werken? Er ontstond een creatief concept waarbij de leerlingen het uitgangspunt zijn: je kiest voor hen, en het verschil dat je voor hen kan maken. We interviewden de leerlingen, spontaan, waardoor we pure beelden kregen. Hier maakten we in video's een terugkoppeling op met het concept 'jij stáát ervoor'. Dit kwam terug in alle communicatie-uitingen. Hiermee hebben we De Meerwaarde breed op de kaart gezet als werkgever.
Dit concept werd ingezet in een social media campagne, Google campagne, flap-advertentie in de Barneveldse krant en krantadvertenties in de regio. Enerzijds voor naamsbekendheid, anderzijds voor leadgeneratie rondom de urgente vacatures. Vanuit de Meta en LinkedIn-campagne hebben we een totaal bereik gegenereerd van 100.893 en 4580 klikken naar de landingspagina’s op de website. De urgente vacatures hebben we omgezet in een leadcampagne. Door middel van een formulier op Meta zijn we op een laagdrempelige manier leads gaan verzamelen. De gebruiker van het platform kon binnen één minuut direct zijn of haar gegevens achterlaten, zodat De Meerwaarde contact kon opnemen. Vanaf 13 juni tot 1 juli hebben we 24 leads mogen delen met De Meerwaarde. De selectieprocedure is nog aan de gang bij De Meerwaarde.