Klantcase.

Gemeente Barneveld
Gemeente Barneveld populair voor werkzoekenden

De uitdaging
Werken bij Gemeente Barneveld is buitengewoon dynamisch, maar is dit ook het beeld wat leeft onder werkend Nederland? De werkbelevingsdag moet werkzoekenden verleiden tot het starten van een mooie carrière bij de overheid. Maar dan moeten ze wél de uitnodiging zien en komen opdagen! Een wervingstaak die KRB op het lijf is geschreven.
De Gemeente Barneveld staat voor de uitdaging om er, in tijden van krapte op de arbeidsmarkt, tóch uit te springen als een aantrekkelijke werkgever. Daarom is het belangrijk om ervoor te zorgen dat de reputatie van de gemeente overeenkomt met het gewenste imago. Hoe profileren we de gemeente Barneveld als een aantrekkelijke werkgever bij een breed en divers publiek in de regio?
Onze samenwerking met KRB was niet alleen prettig, maar ook persoonlijk. Dankzij hun inzet konden we binnen onze eigen gemeente onszelf als werkgever beter naar buiten brengen.
Liset Koop-Matser - Gemeente Barneveld
De oplossing
Om de employer branding van de Gemeente Barneveld te versterken, ontwikkelden we een strategisch communicatieplan. Het resulteerde in een thematisch concept: ‘voor elkaar'. Het vertaalt de kernwaarden, waarmee de overheidsorganisatie op een krachtige en positieve manier communiceert.
Voor de uitvoering maakten we gebruik van social media advertenties, Google Display advertising een een WerkenBij krant als bijlage bij de Barneveldse Krant. Daarnaast creëerden we volop extra zichtbaarheid rondom de open dag. Compleet met krantadvertenties, abris, driehoeksborden, snelwegmasten en een social media campagne.
Deze succesvolle campagne draagt bij aan het versterken van het imago van de Gemeente Barneveld als een aantrekkelijke werkgever. Het resultaat was boven verwachting met dubbel zoveel bezoekers op de werkbelevingsdag als verwacht. Ondertussen werken wij verder aan de employer branding van de Gemeente Barneveld.