Aanstaande moeders willen graag alles weten over hun zwangerschap en aanstaande bevalling. Geen wonder dat de divisie kraamzorg van RST Zorgverleners al diverse jaren een magazine uitgeeft, boordevol interessante en belangrijke informatie.
Klantcase.
RST Zorgverleners
Kraamzorg komt tot leven in magazine
De uitdaging
Op een duidelijke en positieve manier een grote hoeveelheid informatie overbrengen via een papieren en online magazine.
Dat was de uitdaging voor RST Zorgverleners. Vrouwen die in verwachting zijn, hebben regelmatig te maken met onzekerheid en zoeken actief naar informatie.
De oplossing
Een aantal jaren geleden maakte KRB een nieuwe huisstijl voor RST Zorgverleners, een landelijke aanbieder van thuiszorg en kraamzorg met een christelijke identiteit. Het kraamzorgmagazine GEBOR[G]EN was onderdeel van de nieuwe visuele identiteit. Dit jaar heeft KRB een nieuwe editie van deze uitgave verzorgd.
Het magazine neemt de aanstaande moeder (en vader) chronologisch mee in het proces van zwangerschap, bevalling en kraamtijd. Een deel van de informatie uit de vorige editie is opnieuw geplaatst, een ander deel is geactualiseerd. Door nieuwe beelden te gebruiken, werd de vormgeving weer up to date.
Opnieuw bleek dat het format van een magazine erg geschikt is voor het overbrengen van een grote hoeveelheid informatie. Door de overzichtelijke, stijlvolle vormgeving en het gebruik van aansprekende beelden, heeft de lezer nooit het idee een lang(dradig) verhaal te lezen.
Het resultaat is een fraai vormgegeven magazine (offline en online) van 32 pagina’s dat echt interessant is voor aanstaande moeders én de unieke kenmerken van RST Zorgverleners communiceert.
Grafisch vormgeving
Drukwerk
Online magazine