Voor basisscholen-groep LEV-West Nederland zetten we de personeelswerving vol in de schijnwerpers. In tijden van hyperkrapte op de arbeidsmarkt moeten we tóch de harten van potentiële leerkrachten veroveren. Waarom bedachten we het lichtdrager-concept? En waarom werd dit zo’n succes?
Klantcase.
LEV-West Nederland
Lichtdragers-campagne trekt leerkrachten
De uitdaging
Om het onderwijs naadloos te laten doorgaan, moeten vacatures snel worden vervuld. LEV-WN zoekt niet zomaar leerkrachten; ze zoeken actieve christenen. Geen makkie, er is een schrijnend tekort aan gekwalificeerde leerkrachten. En extra moeilijk in het westen van Nederland.
De uitdaging? Een wervingskracht ontwikkelen die christelijke meesters en juffen regelrecht in het hart raakt.
De oplossing
Online advertentieplatforms zien het rechtstreeks benoemen van geloofsovertuigingen mogelijk als uitsluitend, vooral in wervingscampagnes. Dus bedachten we het 'lichtdrager'-concept. De term verwijst naar de identiteit van LEV-WN, en diende als content voor de gloednieuwe, online wervingscampagne. We ontwikkelden een advertentiestrategie, aantrekkelijk vormgegeven in de huisstijl. Die kon worden gedupliceerd over alle scholen. De online advertenties leidden naar een landingspagina waarop LEV-WN vacature-informatie deelde en waar de kandidaten direct, laagdrempelig konden solliciteren.
We gooiden de digitale netten uit vanaf 26 basisscholen verspreid in Noord- en Zuid-Holland, Utrecht, Noord-Brabant en Zeeland. Deze doordachte strategie van schaalbaarheid, kennis en creativiteit was doeltreffend. LEV-WN omzeilt het uitsluitingsprincipe en trekt toch sollicitanten die helemaal in het plaatje passen.
Social media
Wordpress
Grafisch vormgeving
Online marketing
Drukwerk