Klantcase.
KRB spreekkamer
GIDSnetwerk

Online galante bezoekers werven

Het GIDSgala is een benefietavond dat plaatsvond op maandagavond 2 oktober 2023 in het AFAS Theater in Leusden. Aan ons de eer om voor het derde opeenvolgende jaar de evenementencommunicatie van dit gala te verzorgen. De opbrengst deze keer, een indrukwekkende €89.000 (!) werd geschonken aan drie organisaties die zich richten op mentale gezondheid.

De uitdaging

Het GIDSgala is één van de initiatieven, gericht op de top van leiders die zich willen inzetten voor een sterkere samenleving. Hoe zet GIDSgala deze doelgroep aan om te reserveren voor de benefietavond? Achter dit mooie gala staat GIDSnetwerk, dat actief werkt aan een vitale samenleving door mensen te verbinden via lokale netwerken. Hoe werven ze nieuwe leden voor GIDSnetwerk?

De oplossing

KRB ontwikkelde een slimme combinatie van e-mailmarketing, social media-campagnes en een goed persbericht, allemaal volledig met elkaar in stijl. De boodschap was krachtig: reserveer een tafel of stoel op de website en draag bij aan het herstel en voorkomen van psychisch leed. Daarbij verbeterden we de website en lanceerden we een landingspagina, geoptimaliseerd voor mobiel. Gebruiksvriendelijkheid op het kleine scherm is essentieel voor een hogere conversie. Een doelgerichte campagne die twee maanden lang draaide werd versterkt door de verspreiding van het persbericht onder diverse christelijke bladen en omroepen. Het videoteam van KRB ontwikkelde de promotievideo en een aftermovie. Hiermee konden gasten nagenieten, lang nadat de lichten in het theater waren gedoofd.
Middelen-mix Online marketing Social media Krachtige boodschap
KRB spreekkamer
KRB spreekkamer