Zorggroep Zaanstreek wil de touwtjes op social media graag steviger in handen nemen. Collega Rein leerde het communicatieteam de fijne kneepjes, met in de hoofdrol: Meta Business Manager.
Klantcase.
Zorggroep Zaanstreek
Op meta-missie
De uitdaging
Zorggroep Zaanstreek was al actief op Facebook en LinkedIn. In oktober 2021 trad een nieuwe verantwoordelijke in dienst voor de communicatie en voor beide vestigingen. Zo ontstond de wens om de inzet van social media te professionaliseren. Om de zorgcentra goed te profileren op social media, maar zeker ook om gemakkelijker potentiële werknemers in de regio te bereiken.
De oplossing
De eerste training ging over de Meta Business Manager. Dit is een soort cockpit van waaruit je alle social media-activiteiten overzichtelijk bestuurd. Rein onthulde alle ins and outs van contentplanning en statistieken. Gewapend met deze kennis, ging het team zelf aan de slag. Rein blijft ondertussen beschikbaar om over hun schouder mee te kijken.
Nadat ze de basis onder de knie hadden, schakelden we over naar de volgende versnelling. In de tweede training dook het team in de advertentiewereld van Meta, waar ze onder meer leerden om doelgroepgericht te adverteren. Tijdens elke sessies groeide het vertrouwen. Medewerkers kregen steeds meer grip op de platforms. De pr-verantwoordelijke weet nu Meta en LinkedIn als waardevolle tools te integreren in haar dagelijkse communicatieactiviteiten. We kijken terug op een geslaagde meta-morfose vol lachende emoji's en duimen omhoog.
Online marketing
Social media
Optimalisatie
Krachtige boodschap
Trainingen
Meetbare resultaten