Hoe zet je online marketing effectiever in als leadgenerator voor internationale opdrachten? Dat thema vroeg om een kwaliteteitsslag bij BUREN, een kantoor van advocaten, belastingadviseurs en notarissen met vestigingen in Amsterdam, Beijing, Den Haag, Luxemburg en Shanghai. KRB ontwikkelde een gedegen online strategie.
Klantcase.
Buren Legal
Sturen op leads voor BUREN
De uitdaging
De marketingafdeling van Buren Legal wilde betrouwbaar inzicht in hun online marketingscore en een aanpak voor het genereren van hoogwaardige leads. De nadruk lag op Google, de meest gebruikte zoekmachine ter wereld. Ook ontbrak een duidelijke funnel.
De oplossing
Google houdt rekening met technische score bij de indexatie van de website. Tijdens de audit bleek dat dit onvoldoende was. Op het gebied van snelheid en gebruiksvriendelijkheid viel veel winst te behalen. Ook zagen we dat bezoekers op een aantal pagina's met een 403 'unauthorized' melding kwamen. Deze bezoekers kwamen dus op een pagina waar ze niks mee kunnen. Zo verloren zij een groot deel van de bezoekers.
Ons resulterende advies bood concrete actiepunten om de wervingskracht te vergroten. Die actiepunten kan BUREN zelf aanpakken om zo een solide strategie uit te rollen. Onze online marketingspecialist blijft betrokken, en zal specialistische kennis toevoegen wanneer het marketingteam daar behoefte aan heeft.
Marketing funnel
Communicatie advies
Online marketing