Voor zorgverzekeraars en verzekerden zijn de laatste weken van het jaar cruciaal. Verzekerden kunnen hun zorgverzekering opnieuw afsluiten, terwijl verzekeraars de mogelijkheid hebben om nieuwe klanten te werven. KRB heeft voor een van de zorgverzekeraars, Care4Life, een nieuwe communicatiestrategie ontwikkeld en uitgerold.
Klantcase.
Care4Life
Van strategisch plan tot print en online campagne
De uitdaging
Hoe komen we als relatief kleine zorgverzekeraar in beeld bij onze doelgroep?
Zorgverzekeraar Care4Life biedt een basisverzekering die alle reguliere kosten vergoedt: huisarts en specialisten, medicijnen, behandelingen en opname in een ziekenhuis, en tandartszorg voor kinderen tot 18 jaar.
De oplossing
Op één punt wijkt de verzekering van Care4Life af van alle andere aanbieders: acht behandelingen die bij veel christenen op ethische bezwaren stuiten, zijn van dekking uitgesloten. Wie als verzekerde een principiële keuze wil maken, kan terecht bij Care4Life.
KRB heeft voor de zorgverzekeraar een strategisch marketing- en communicatieplan ontwikkeld, communicatiemiddelen gerealiseerd en een mediacampagne ingezet in christelijke media.
Van begin november tot eind december zien bezoekers van christelijke websites banners met een duidelijke boodschap: Als het gaat om een principiële zorgverzekering, heb je wél een keuze. Deze boodschap komt ook sterk naar voren in advertenties en bijsluiters bij printmedia. In alle uitingen is veel aandacht besteed aan de call to action: geïnteresseerden kunnen direct online overstappen naar Care4Life.
Care4Life is in haar jonge bestaan zeer zichtbaar geworden voor de doelgroep en verwelkomt vanaf het begin van de campagne nieuwe verzekerden. Daarmee wordt de marktpositie van deze nichespeler sterker.
Strategische communicatie
Marketingplan
Printadvertenties
Christelijke doelgroep
Online bannering