Klantcase.
KRB spreekkamer
Volle agenda voor de fysio
Een agenda vol pijnpunten...was precies wat de goedlopende fysiotherapie-praktijk Max Health Care in Den Haag wenste. Met twee nieuwe fysiotherapeuten aan boord was er ruimte voor groei. Aan KRB de uitdagende taak om nieuwe cliënten in contact te brengen met de gespecialiseerde gewrichtsbehandelaars.
Ondanks de uitstekende reputatie van Max Health Care in Den Haag en het diverse aanbod aan specialisaties, waren de agenda's niet vol. We willen mensen met klachten aan pols, knie, rug en nek wijzen op de mogelijkheden van een fysio-behandeling. Maar hoe bereiken we hen? En hoe wordt het maken van een afspraak voor kwalitatieve zorg zo laagdrempelig mogelijk?
KRB analyseerde de doelgroep en ontdekte dat voornamelijk ouderen in Den Haag, woonachtig in de buurt van de praktijk, potentiële cliënten waren. We ontwikkelden een social media strategie, gericht op het vergroten van de naamsbekendheid in de lokale gemeenschap. Uit onderzoek bleek dat de doelgroep actief is op Facebook en Instagram, wat resulteerde in een gerichte Meta-campagne binnen de postcodegebieden rondom de praktijk. Door middel van informatieve video's, waarin fysiotherapeuten antwoord gaven op veelgestelde vragen, werd de kenmerkende persoonlijke benadering van Max Health Care benadrukt. Deze strategie zorgde voor een herwonnen top-of-mind positie bij de doelgroep. Maar belangrijker nog: ook in aanzienlijke verbetering van de conversie naar de website met de mogelijkheid om direct online de afspraak te maken. Binnen een half jaar waren de agenda's volledig gevuld.
KRB spreekkamer